Tucker Carlson Accuses Fox News of Fraud, Contract Breach

Tucker-Carlson’s attorneys reportedly sent a letter to Fox News accusing the network of fraud and breach of contract, and to “preserve all existing documents and data” related to their relationship with Carlson. He requested the network to take prompt action.

Axios report Carlson is considering a lawsuit against Fox News reportedly seeking to terminate his contract, which runs until January 2025, and prevent him from starting new shows on Tuesday.

According to Axios, “An offensive letter from his attorney to Fox puts Carlson in a position to argue that the non-compete clause in his contract is no longer in effect, and that he has no control over his own competing show or media. It gives you the freedom to set up your own business.”

The letter arrived shortly before Carlson announced on Twitter that he would be bringing his show to social media platforms, and his legal team could claim that Fox News violated its contract with Carlson in the first place and released Carlson. It shows what you are thinking.

According to Axios, Carlson’s attorney, Brian Friedman, told Fox News executives Bet Ding and Irena Briganti that Fox News employees, including “Rupert Murdoch himself,” were “deliberately, recklessly telling the truth.” ignoring,” he wrote, breaking his promise to Carlson.

The letter reportedly alleges that Fox News deliberately broke its promise to Carlson, constituted a fraud, and that the network also broke an agreement not to leak his personal correspondence to the media.

The letter also alleges that the network has broken its promise not to settle with the Dominion voting system “in a manner that shows misconduct” on Carlson’s part and will not take any action in the settlement that would damage his reputation. It is said that

Two sources told Axios that Carlson was told by a member of Fox News’ board of directors that he was pulled from the show as part of a settlement with Dominion.

“These actions not only violated our covenants of good faith and fair dealing in the agreement, but also gave rise to allegations of breach of contract and intentional and negligent misrepresentation,” the letter said.

Fox News and Dominion’s attorneys have reportedly denied allegations that Carlson was fired as part of a $787.5 million settlement between the network and Dominion.

The letter reportedly prompted Briganti, Fox News’ communications and PR chief, to leak information about Carlson to other media outlets to “undermine, embarrass, and undermine Carlson’s future business prospects.” interfered,” he claimed.

According to Axios, “Without doubt we intend to subpoena Ms. Briganti’s cell phone records and related documents, which testify to her communications with all media outlets, including but not limited to The New York Times. ‘ the letter said to Axios.

Follow Kristina Wong on Breitbart News twitter, true societyor on Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *